Ale to uteklo. Já skoro furt sedím v robotě, ze které jsem přece už v září odešel. No, dělám tam nadále pohovosti. Načerno, pokud se nemýlím.
Moje mamka v říjnu vážně onemocněla. Nevím, jestli ještě v životě vyrazíme spolu do hor... Takže až na vrcholky hor už budu chodit jenom já?
Když se jezdí po silnicích, občas se stane nějaká ta nehoda. Když se bloguje i v Polsku... No, co mám říct... Chěl jsem mít Češku nebo Slovenku. Asi někde si něco spletli v mé objednávce. A tak mi Ježíšek pomocí mého polského blogu nadělil holku z polského vnitrozemí. Pokud budeme žít spolu, tak snad jenom na Těšínsku. Tím způsobem ona nebude v cizině a i já budu mít své milované Československo na dosah. Vlastne už za 3 a půl hodiny Polsko-Česko-Slovensko-Rakousko...
Mám z toho divný pocit. Moje babička by snad měla radost... Nebylo jak za Austryje, nebylo jak za Franza Josefa - říkávala po celý svůj život. Inu, své dětství prožila za císaře pána.
Vlakem do Bystřice nad Olzou, pak autobusem do Nýdku (vystoupím na náměstí kosmonautů...), dál po Rytířské stezce pod vrchol Čantoryje (prostě minule mi došly baterky ve foťáku, musím vyfotit jeden hezký pohled...) a po hřebeni na Velký Stožek. Počasí má být opravdu letní - k nevíře...
Proč náměstí kosmonautů ? Prý jednoho studeného večera, někdy v 60. letech na tomto náměsti byl kolotoč... a jeho opilý správce zapomněl vypnout pohon - v důsledku pár pěkně zmrzlých lidí kroužilo na tom kolotoči až do rána.
V 16 hodin mám být ve Skočově v zamestnání. Pokud stihnu autobus z Wisły Łabajowa v 14.10, vyjde to. Já vím, takový výlet pod časovým tlakem není to pravé... jenže mám noční lékařskou pohotovost. Až budu mít volno, zase nebude počasí. A hřeben od Čantoryje po Stožek už jsem skoro zapomněl jak vypadá.
V pátek ráno končím pohotovost, dalsí začíná v 16. I počasí se ještě má udržet... Tak asi opráším další horu, Blatnou (polsky Błatnia, považuje se ten název za českou zkomoleninu, jazykoví puristé chtějí Błotny...).
Koncem září nechci mít už žádné pohotovosti. Mám chuť na hřebenovku v Nízkých Tatrách. A v říjnu, pokud se vydaří počasí - někam na kolo?
No, myslím ten seznam odkazů na Váš blog. Klikněte na červený odkaz "Referer", to se dostanete na stránku, kde je příslušný kód HTML. Ten zkopírujete do okénka v nastavení svého blogu. Aha, odkazy se objeví až na ně někdo klikne.
Je to zdarma. Proč? Sledování provozu na netu prý napomáhá správnému adresování spamu. Tak už vím, proč mě furt posílají reklamy na Viagru, naopak jedné holce z jiného blogu - ne.
Stejně jednou nám všem do zadků nastřílí čipy a budou nás sledovat (pochopitelně jen proto, abychom si náhodou neubližili). Sakra, zrovna něco mě tam svědí. Že by už, třeba ve spánku?
...mít blog a přes měsíc se na něm neobjevit.
Proč? Ani nevím, bylo mi nějak špatně, řešil jsem problémy v robotě...
... a asi vyřešil. Nebudu už tolik trčet v ordinaci. Jen pohotovosti. A bude na mne, kdy se mi to hodí. Samozřejmě, je třeba se nějak dohodnout s ostatníma doktorama. Nicmémě jev "zkažený víkend" už by se neměl vyskytovat. Pochopitelně, peněz bude míň (stejne nebylo až tak moc...), bude to ale stav udržitelný. Ten dosavadní - nebyl. Kupilo se mi čím dál víc odložených záležitosti.
Ve stručnosti - co jsem dělal od začátku srpna:
- cesta do České Kanady dopadla dobře. I když... ještě teď mi mráz chodí po zádech, kdy si vzpomenu na toho chodce - v noci, na silnici u Ivančic. Najednou jsem ho spatřil téměř uprostřed vozovky. Jen tak-tak jsem se mu vyhnul. A mám dojem, že nebyl opilý. Prostě šel s nějakým kamarádem. A vpravo po silnici. Z protisměru jelo auto, tak on mě skoro neslyšel, já ho skoro neviděl.
Druha cesta autem - na holickou burzu taky dopadla skoro dobře. Skoro - u Vamberka srazil jsem psa. Zdálo se mi, že prostě si jde na druhou stranu, jenže on se nějak vrátil. Nevím, utekl, ale nárazník se mi ohnul, mohl utrpět smrtelná zranění. Vina byla i moje - neopravil jsem houkačku. Ano, vozidlo nadále nemá technickou, jenže houkačku by asi stejně nekontrolovali. Je ale bohužel pravdou, že technická porucha na mém vozidle měla podíl na té nehodě.
Inu, tak to je, když doktor furt sedí v ordinaci a ani nemá čas na své autíčko. Že by za ty prachy koupil jiné? Proč ne... To ale až se terfí nějaká hezká Škoda 1202. Proč zrovna 1202?
A proč ne?
... bez technické - pokud bude chlazení v pořádku. Dnes jsem měnil čerpadlo za údajně "skoro nové", zakoupené na Allegru (polská obdoba Aukra). Zbývá naplnit soustavu a prověřit těsnost.
Kryštofe, nechtěj po Kryštofovi techničák....
Technickou bych možná udělal, pokud by mi neodhalili nefungující houkačku. Jinak je toho ještě spousta. Mám toto autíčko teprve 7 roků, a tak nebyl čas opravit vše, co zanedbal první majitel (a druhý opravil jen tak-tak).
Je to Polski Fiat 125p kombi, ročník 1983. Kombík se v Československu prakticky nevyskytoval (jeden je na Slovensku, ovšem dovezeny ze Západu). Příští rok už můj "polák" bude zralý na veteránské papíry. Ještě dodělat interiér...
Moje dovolená končí. Na dva poslední dny jsem si však ještě naplánoval výlet. Vždy mě lákalo údolí, kde vznikla přehrada Nová Bystrica. Teď jsem se díval z hor do toho tajuplného území, kam se nesmí. No, jednou už jsem tam byl, a sice v listopadu 1996, to ještě neexistovala náhradní silnička přes Demänovou a sedlo Beskyd, a tak z Oravské Lesné do Nové Bystrice jsem jel podle pokynů domorodců: 5 km dolů zakázanou silnici, pak odbočit do prava. Ještě, že jsem měl počítadlo - cestička byla nenápadná a odbočovala přesně 5,0 km za sedlem.
Letos se konečně staví plnohodnotná náhrada za II/520. Je neuvěřitelné, že stará silnice byla prostě jednoho dne přerušena... a tak v roce 1990 potkal jsem v lese u sedla Beskyd kluka z Oravské Lesné, vedl motorku (vrácel se z práce), zeptal se mě, jestli nevím, kde je nějaká cesta! A to jsem byl v tom okolí poprvé v životě - vydal jsem se dle starého autoatlasu ČSSR z Čadce na Oravu... a najednou mě zastavila hráz.
No, a zítra konečně se tam mrknu. Tehdy, v roce 1996 navštivil jsem jen Harvelku, a to už se stmívalo a já měl co dělat, abych za tmy našel (a nepopletl) prášnou cestičku přes kopce. Nechápu, proč je zákaz vstupu do celého údolí a nemohla být ani po svazích vedena silnice - jako je tomu běžně u jiných vodárenských nádrži, třeba v Šancích.
Ještě se mrknu na net, co je tam o těch vesnicích: Harvelce a Riečnici.