... bez technické - pokud bude chlazení v pořádku. Dnes jsem měnil čerpadlo za údajně "skoro nové", zakoupené na Allegru (polská obdoba Aukra). Zbývá naplnit soustavu a prověřit těsnost.
Kryštofe, nechtěj po Kryštofovi techničák....
Technickou bych možná udělal, pokud by mi neodhalili nefungující houkačku. Jinak je toho ještě spousta. Mám toto autíčko teprve 7 roků, a tak nebyl čas opravit vše, co zanedbal první majitel (a druhý opravil jen tak-tak).
Je to Polski Fiat 125p kombi, ročník 1983. Kombík se v Československu prakticky nevyskytoval (jeden je na Slovensku, ovšem dovezeny ze Západu). Příští rok už můj "polák" bude zralý na veteránské papíry. Ještě dodělat interiér...
... a furt jen myslím na ten výlet z minulého víkendu - do okolí Nové Bystrice...
Proč vůbec člověk pracuje? No, nevím, asi jako kdo. Já vlastně žiju jen od dovolené k dovolené. Možná letos praštím s tou robotou? Ještě než skončí léto. Stárnu, na velkou kariéru se už asi mohu vykašlat...
To na vandry snad nikdy!
Nesmí se tam jen teoreticky. Od Oravské Lesné je zákaz, nikdo ho ale nebere vážně. To se dostáváme po 5,5 km k nádrží - u bývalé vesnice Harvelka.

bývalá cesta II/520, chce to opatrnost...

obnovená kaplička v Harvelce

stará cesta zde končí, o kousek už je nádrž
Lesní cestou se můžeme pak dostat do bývalé Riečnice (zbyl jen kostel), do této větve vede asfaltka z Nové Bystrice - od hráze. Je tam závora a zákaz, pokud ale někdo jede na kole (nebo jde pěšky), asi mu nikdo nedělá těžkosti.

Je tam moc krásně, nejhezčí pohledy na nádrž a Malou Fatru jsou z té spojky Harvelka - Riečnica. Na kole se projede. Dokonce potkal jsem tam i Škodu Favorit, ta ale měla co dělat, aby se dostala do kopce po šutru. A jiné auto prorazilo olejovou vanu, hned za Oravskou Lesnou - jsou tam sesuvy půdy, jinak je to bývalá silnice II třídy.

na obzoru Rozsutec...

z Riečnice zbyl jen kostel...
A na závěr to nejlepší: konečně se staví náhrada za úsek Nová Bystrica - Oravska Lesná, a tak v roce 2009 by mělo dojít k obnovení autobusového spojení Kysuc s Oravou.

pohled z hráze

1 - kostel v Riečnici, 2 - kaplička v Harvelce; mapy.cz z r. 2022 (je už nová silnice II/520)
Moje dovolená končí. Na dva poslední dny jsem si však ještě naplánoval výlet. Vždy mě lákalo údolí, kde vznikla přehrada Nová Bystrica. Teď jsem se díval z hor do toho tajuplného území, kam se nesmí. No, jednou už jsem tam byl, a sice v listopadu 1996, to ještě neexistovala náhradní silnička přes Demänovou a sedlo Beskyd, a tak z Oravské Lesné do Nové Bystrice jsem jel podle pokynů domorodců: 5 km dolů zakázanou silnici, pak odbočit do prava. Ještě, že jsem měl počítadlo - cestička byla nenápadná a odbočovala přesně 5,0 km za sedlem.
Letos se konečně staví plnohodnotná náhrada za II/520. Je neuvěřitelné, že stará silnice byla prostě jednoho dne přerušena... a tak v roce 1990 potkal jsem v lese u sedla Beskyd kluka z Oravské Lesné, vedl motorku (vrácel se z práce), zeptal se mě, jestli nevím, kde je nějaká cesta! A to jsem byl v tom okolí poprvé v životě - vydal jsem se dle starého autoatlasu ČSSR z Čadce na Oravu... a najednou mě zastavila hráz.
No, a zítra konečně se tam mrknu. Tehdy, v roce 1996 navštivil jsem jen Harvelku, a to už se stmívalo a já měl co dělat, abych za tmy našel (a nepopletl) prášnou cestičku přes kopce. Nechápu, proč je zákaz vstupu do celého údolí a nemohla být ani po svazích vedena silnice - jako je tomu běžně u jiných vodárenských nádrži, třeba v Šancích.
Ještě se mrknu na net, co je tam o těch vesnicích: Harvelce a Riečnici.
Jak ten čas letí... Tehdy, v pátek, mamka byla natolik nemocná, že noc ze čtvrtka na pátek strávil jsem doma. Nikdo to neví, že nebylo mě ve zdravotním středisku. Měl jsem noční pohotovost, pokud by se něco dělo - měli mi volat, případně poslat pro mě sanitu. Naštěstí nikdo nevolal, nepřišel pro ošetření. Skvělí lidé: řidič sanity a sestřička: utajili vše před Šéfkou. A mamka se už uzdravuje.
Tak tehdy, v pátek, nebyly ani hory, ani neopravil jsem auto. Aspoň kolo - dnes jsem seřídil přehazovačku, brzdy, střed a přední náboj; zítra snad pojedu na něm do roboty (do Skočova, 13 km, ovšem - hrozné kopce).
A to hlavní: projednat se Šéfem podmínky mé práce v červenci. Tolik makat jako doposud - už nemám chuť. Nemusím: nebo se nějak dohodnem, nebo... Výpovědní lhůta je 2 týdny...
... tak se možná utrhnu z roboty (no co, jednu sobotu jsem makal zadarmo).
Když to vyjde, tak nevím - hory, nebo pod autíčkem? Začátkem srpna mám cestu do České Kanady, tak bych docela rád měl razítko a opravenou vodní pumpu. Jó, ještě houkačka...